Följ en nyfrälst landsvägscyklist kamp från grön till elit!
lvgHanna skriver om sina stora och små upptäckter inom cykelvärlden!
Var med och se henne uppnå nya mål inom träning, kost och tävling i denna fartfyllda cykelblogg!

onsdag 6 mars 2013

Vååår

Tjabba våren! Nu ska dubbarna på crossen av! Tårna är inte längre som isklumpar i skorna och det är ju fasen ljust till klockan sju!
Detta märkte jag igår när jag körde en underbar eftermiddagstur bort till Lerum och hem. Det är den vägen klubben brukar åka ganska mycket på så jag tänkte kolla hur läget var med både mina ben och med asfalten.
Helt ok blev betyget, vägen hade sina gropar och jag hade mina dubbdäck. Jag snittande på 20 km/h enligt gpsen. Det är ju något som bara kan bli bättre, med ett byte av däck och med snabbare växlar på canyonen plus en rejäl ökning av lungkapaciteten så är saken biff. Det där sista klarar vi på ett kick.

Någonting som jag märkte INTE funkade var kombinationen mtbskor och is i brant backe. Haha, jag hoppas verkligen ingen såg mig för där var jag riktigt illa ute, stilmässigt alltså.

Jag har även bytt min första slang! Tydligen så kunde det bli punka även på trainern, hur jag nu lyckades med det... Säsongen börjar riktigt bra! Får nog köpa mig ett packe lagningslappar på Clas Ohlsson som en annan punkare!



3 kommentarer:

  1. Gött, kämpa på! Du kör väl stenhårda korta intervaller för att förbättra din lungkapacitet?!

    PS. Raceslangar lagar man aldrig. Punka = Renova! Ungefär som ett skosnöre som nuddar golvet på herrtoan, thats the end of that... ;)

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Javisst jag kör till och med i backe i bland! Det är superbra :)

    Jodå det vet jag :) det var bara slang för att slänga!

    SvaraRadera