Följ en nyfrälst landsvägscyklist kamp från grön till elit!
lvgHanna skriver om sina stora och små upptäckter inom cykelvärlden!
Var med och se henne uppnå nya mål inom träning, kost och tävling i denna fartfyllda cykelblogg!

måndag 11 mars 2013

Måndagsträning

Efter gårdagen trodde jag verkligen att jag skulle vara helt slut idag, men träningen gick jättebra och jag kände att jag orkade väldigt mycket mer än igår! Uppvärmningssträckan, samma som vi körde igår, funkade superbra och pulsen sköt inte i höjden lika brutalt som igår. Om det var medvind, lägre tempo eller fysisk explosionsartad utveckling kan man fråga sig! Vi var fem tappra som körde i kylan. Jag tänker att det härdar.

Efter igår känner jag att jag blivit bättre på att:
- Ligga på rulle. Centimeterna kan fortfarande kortas men känslan finns där och det går bättre å bättre!
- Slappna av. Måste sluta spänna axlarna, men det är faktiskt svårt när det är så kallt...
- Sitta på sadeln. Lite skönare idag än igår.
- Äta och cykla samtidigt. Nästa gång kanske jag inte äter på läppen och folien också. 
- Har förhoppningsvis blivit snabbare, lättare och starkare!
Jag kollade faktiskt vågen idag (vilket jag egentligen inte rekommenderar utan jag vill hellre gå på spegeln och känslan i kroppen) och den stod på 2 kg mindre än vad jag förväntat. Vätskeförlust antagligen!


Ganska bra med tanke på gårdagen tycker jag! (Plus att vi hade många pauser)

Puls

Hastighet
Max var över 50. Sweet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar