Följ en nyfrälst landsvägscyklist kamp från grön till elit!
lvgHanna skriver om sina stora och små upptäckter inom cykelvärlden!
Var med och se henne uppnå nya mål inom träning, kost och tävling i denna fartfyllda cykelblogg!

onsdag 27 mars 2013

Vååår the återkomst

Nu ÄR det vår. Bannemig.
Idag var det strålande solsken och jag körde en tremilare över Tahult och sen förbi Mölnlycke och hem!
Det var så varmt å gött så jag blev riktigt chockad! Kan man bli FÖR varm också, fantastiskt.
Jag stannade en sväng för att lyssna på fåglarna och de fick i sin tur lyssna på mina ulkande oljud. Idag vet jag inte va det va med mig för jag blev så spyfärdig när jag kom över 185 bpm i början på rundan. Kanske var det för nära inpå lunchen (som idag va skitgo och inspirerad av bloggen dinmaxpuls.blogspot.com med spenat, inga vita kolhydrater och citronvatten). Annat som hände på rundan var att jag fick träna på att möta lastbilar med härligt dammoln efter sig. Det är bra att blunda och hålla andan samtidigt som man ökar farten för att komma ut på andra sidan, haha!
Sen fick jag oväntad hjälp av en ivrig och snäll man på en busshållplats som jag stannade till vid när kedjan hoppade. Väldigt käckt för på ett kick var jag iväg igen. Har man inte teamet med sig får man skaffa sig ett på vägen!

Härligt att vara på banan igen efter förkylningar osv! Tjiho!


1 kommentar:

  1. Cykla mer. Och ännu mer.
    Har du inte feber så kan du cykla ändå, inte maxpulsa, men ändå.

    SvaraRadera