Följ en nyfrälst landsvägscyklist kamp från grön till elit!
lvgHanna skriver om sina stora och små upptäckter inom cykelvärlden!
Var med och se henne uppnå nya mål inom träning, kost och tävling i denna fartfyllda cykelblogg!

söndag 10 mars 2013

Söndagsrunda

Säsongspremiär med klubben! Tempen visade på -10 på morgonkvisten när jag rullade iväg till samlingen denna vackra, men ack så fördjävligt blåsande dag. Bytet av däck m.m. som jag oroade mig för kvällen innan löste min mekaniker galant. Och det var jag verkligen supertacksam för att få hjälp med klockan sju på morgonen! Nästa gång gör jag det i god tid innan så jag får lära mig hur man gör också :)

Eftersom motvinden var det värsta ur mannaminne körde vi motsatt håll än vad som planerats och det var väldigt smart. Vägen till Alingsås gick då först förbi Tolleredsbacken (ny favorit), där jag övade på att variera svordomar med ulkningar och andnöd, och på hemvägen sedan hade vi medvind i ryggen. Supernajs! Ärligt talat trodde jag aldrig att jag skulle orka cykla fem meter till när vi var tio minuter i från fikat i Alingsås men gud vilken skillnad det blev med blåsten åt rätt håll! Att jag klarade mig runt kanske även berodde på att gubbarna turades om att skjuta på och peppa mig med tusen glada tillrop. Underbart stöd! 

Nu är jag för slutkörd för att vidareutveckla hur jobbigt och härligt det var. Här får ni siffror och bilder istället! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar