Följ en nyfrälst landsvägscyklist kamp från grön till elit!
lvgHanna skriver om sina stora och små upptäckter inom cykelvärlden!
Var med och se henne uppnå nya mål inom träning, kost och tävling i denna fartfyllda cykelblogg!

fredag 26 oktober 2012

Roma

Åh underbara Italien! Där uteliggarna borstar tänderna och vattnet går att dricka!

Vilken mysig stad och vilken cuisine de bjöd på romarna! Vi åt som tokar, trerätters hit och dit. Espressos drack vi, flera om dan! Vad ska man annars göra när utsökt kaffe kostar 0,8 € st? Det resulterade i en grymt uppsvälld mage och att jag aldrig var hungrig på morgonen! Har ni hört på maken? Det roliga var ju att jag åt av ALLT på buffén ändå...
Vi bodde i det mysiga Trastevere som ligger på andra sidan floden i Rom och tog oss runt i stan mest på fot.

Min snälla kille "tvingades" sen att följa med å kolla på en äkta italiensk cykelaffär *dreggel*! Efter lite letande och lite espressodrickande hittade vi till Lazaretto affären! De hade inte mycket plats i lokalen, men jääklar vad många cyklar! Jag var såå villig att köpa typ vadsomhelst. Så hade de bara ett par Castellihandske i xxl mans-storlek. :( Det var nära att jag bara köpte en italiensk mutter i ren desperation! Inga tjejskor hade de och inga tjejtröjor och inga radar Oakley. :( Tråkigt! Jaja, man får la en ursäkt att åka tillbaka då :)

Sen mitt i allt onyttigt ätande kände jag att Nu var det allt dags för lite sportning!
Det blev lite korta joggningsrundor längs kanalen och det var jättehäftigt! Lite coolt att se Peterskyrkan i horisonten där man flåsar fram.
Jag hade ju kört två veckor precis innan resan med träning varje dag. Och det kändes faktiskt lite skumt i kroppen, jag var väldigt trött på eftermiddan och lite allmänt så där. När klockan var fyra var jag jättetrött och orkade inte kolla på fler kyrkor och på mer marmor. När vi kom hem sen blev jag aaassjuk. Mådde illa och kunde inte äta någonting på tre dagar typ. Sen blev jag jätteförkyld precis när illamåendet gått över. Där fick man straffet för allt frosseri va!

Tänk på det allihopa - Påven ser dig.

2 kommentarer:

  1. Härligt! Och vilken finfin läsning ni hade på flyget då! :D

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen! Behöver all pepp man kan få innan min första VR. (vörld tour)

    SvaraRadera