Följ en nyfrälst landsvägscyklist kamp från grön till elit!
lvgHanna skriver om sina stora och små upptäckter inom cykelvärlden!
Var med och se henne uppnå nya mål inom träning, kost och tävling i denna fartfyllda cykelblogg!

onsdag 16 januari 2013

Uppdatering!

Wow, nu har det hänt grejer sen sist!
Jag har tränat på bra, trots tenta (eller kanske på grund av tenta) och kört flera nyttiga backryck och fnittriga trainerpass.
Mina klasskompisar säger att de är möcke imponerade av mina otroligt hårda muskler när jag tvingar dem att klämma på mina lår och peta på min mage! Det gillas (av mig).

Jag har anmält mig till Nationaldagsloppet 100 km, sub 3:20. Snitthastigheten är då 33 km/h. Det verkar vara en fruktansvärt kuperad bana. Vet inte hur jag tänkte där riktigt, har ingen aning om hur jag ligger till fartmässigt, men jag hoppas det ska funka :S

Efter att ha undrat om min ökade migrän kunnat bero på synen gick jag till optikern och fick höra att jag ska bli glasögonorm!!! Hu, vad mycket skit jag kommer få äta upp! ;) Men det blir nog linser när jag sitter på cykeln. Slipade Oakleys blir det nog först när jag fått livslångt sponsorkontrakt. ;)

Änsålänge har jag tränat enligt min plan. 9 av 16 dagar har jag tränat i januari!
Idag körde jag ett "favorit i repris backryckpass" och frystorkade min hals och mina lungor. Det va gött. Nu är magen ett stort svart hål. Ett problem som kanske går att åtgärda :) nom, nom, nom.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar