Följ en nyfrälst landsvägscyklist kamp från grön till elit!
lvgHanna skriver om sina stora och små upptäckter inom cykelvärlden!
Var med och se henne uppnå nya mål inom träning, kost och tävling i denna fartfyllda cykelblogg!

fredag 21 september 2012

Fredag - Del I och Del II

Del I
Ingen skola idag så jag cyklar bort till Annie å Charlie å hälsar på! Det blir mysigt!
Regnet håller sig på avstånd och träningsvärken är inte brutal! Livet leker och fåglarna kvittrar säkert någonstans. Cykling i stan är inte alls lika mysigt som på landet. Vägarbeten, brunnslock och bussar är det enda som står i min väg men det går bra och jag kommer fram till Annie under en timma!
Hon gör smoothie å te medan jag leker med Charlie som har lärt sig åla! Frid å fröjd! Vi tjötar ett tag och sen gör jag mig iordning för att åka hemmåt igen.

Del II
Det har börjat regna. Det är kallt å pedalerna är hala. Inte så mysigt. Bilarna och jag trängs om utrymmet. Då kommer snilleblixten!
Jag kör upp på trottoaren, då är jag ur vägen för alla lastbilar! Jaa! Va smart!!
Det slutar med att jag ligger ner på trottoaren och är ur vägen. Byxorna gick sönder, handtaget blev skevt och repigt och jag blöder satan under en nagel. Värst av allt är att byxorna går sönder :(
Jag kan iaf cykla vidare men det går trögt. Inte så jätteskönt är det heller. Men skönt att det inte blev mer skada!!

Bilderna nedan - känsliga läsare varnas!!

Uppe i ottan å gör extra stark preride cappucino.. zzz...
Åh va gött de va!
Hur kan man skrubba sig igenom en armvärmare utan att det blir hål i den?
Fasen! Hur lagar man lycra?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar