Följ en nyfrälst landsvägscyklist kamp från grön till elit!
lvgHanna skriver om sina stora och små upptäckter inom cykelvärlden!
Var med och se henne uppnå nya mål inom träning, kost och tävling i denna fartfyllda cykelblogg!

torsdag 13 juni 2013

Nationaldagsloppet

Här avverkar vi lopp i en rasande fart! Eller ja, det hade ju kunnat gå snabbare meeen - nu har jag ju en tid att slå till nästa år!
Nationaldagsloppet, 100 km pure groteskt backe, var verkligen något att bita i för min del. Banritaren hade sannerligen letat upp de absolut värsta backarna i nejden.
Det här med långlopp vet jag egentligen inte om det är min grej (ännu). Kanske det blir min grej när jag blir en bättre cyklist och kan hänga på klungor bättre. Haha långlopp tänker ni, det där var ju bara 100 km! ;) Men egentligen vet jag inte om det är längden på loppet som spelar någon roll, snarare om man hittar sällskap och prickar dagsform och håller sig på en lagom nivå i cyklandet och ätandet. Det ju ändå så spännande, för jag har ju aldrig cyklat så långt och så hårt själv någon gång som nu på Hisingen runt och Ndl och man lär sig ju verkligen mycket om sig själv och sina hjärnspöken.
Jag lärde mig att jag periodvis kan tycka mycket illa om att cykla, vilket var en hyfsat ny upplevelse. Detta berodde på  blodsockerfall förstod jag sen. Helt klart. Vilken bergådalbana jag hamnade i där med blodsockret, farligt farligt! När det var runt fem mil kvar var jag nästan hungrig, då var det härligt att se sista depån stå å hägra med sina vetebullar!
Tiden blev ändå ok och jag lyckades ställa av åtminstånne EN 70plusare de sista kilometrarna! Man får ju vara stolt!



Go go go!

Pro med egen hejjaklack! 

Trevlig tjej i orange som jag polade med under rundan.

Ställer av alla gubbar en meter innan mål!

Nöjd å gla!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar