Följ en nyfrälst landsvägscyklist kamp från grön till elit!
lvgHanna skriver om sina stora och små upptäckter inom cykelvärlden!
Var med och se henne uppnå nya mål inom träning, kost och tävling i denna fartfyllda cykelblogg!

onsdag 5 juni 2013

Äntligen!

Nu äntligen kommer uppdateringen som ni längtat efter! Tentan är dräpt och sommaren är här! Freedom!

Hisingen runt gick bra, jag är nöjd. Tiden blev 5 tim och 9 min, inte fantastisk kanske men bra. Andra highlights var att jag blev intervjuad av speakern, Pasi Salonen, både innan och efter rundan. Kul och peppande att bli uppmärksammad och kul att göra reklam för klubben! Nya fräscha Pckstället gjorde sig bra!
Vädret var kanon och förutsättningarna goda så när på en grym vind.
Allting förutom att cykla själva rundan var alltså njutbart och trivsamt :) Nä men det var ganska smärtsam körning, jag hittade inte några klungor som passade min fart. Dels tog jag ut mig för hårt i början, adrenalin och racenerver... Hehe :P Och det gjorde att jag blev omkörd senare när jag blivit uttröttad av att köra själv i den sjuka motvinden.
Ärligt så började jag fundera på vad som skulle hända om man bröt redan efter fem mil... Då var det riktigt jobbigt med väldigt mycket ont mest överallt i kroppen men fy fasen om man inte skulle klara det alltså!
Skönt att man är lite principfast av sig. Och se så bra det gick bara man bet ihop lite!

Jag praktiserar lite bortträngning nu och försöker inte tänka på att jag ska cykla dubbla sträckan redan nästa vecka. (nejnej inte nervös alls...) Ni får njuta av bilderna från loppet nedan och så håller ni väl tummarna för mig imorgon på Nationaldagsloppet 100 km endast härliga backar!

Herrå!

Blir uppbackad av gänget :P
Först över startlinjen i alla fall!
Jörlanda
Mååål!
Om man inte hyperventilerar i målfållan har man inte tagit ut sig tillräckligt ;)

Lite törstig

Kardan på de!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar