Följ en nyfrälst landsvägscyklist kamp från grön till elit!
lvgHanna skriver om sina stora och små upptäckter inom cykelvärlden!
Var med och se henne uppnå nya mål inom träning, kost och tävling i denna fartfyllda cykelblogg!

måndag 1 april 2013

Dödsryck efter måndagsträning

Måndagsträning! Härligt, underbart väder!
Jag är en hög med ätna bananer.
Sur på mig själv för att jag var mer åt kassare hållet idag, det kändes helt ok när jag stack iväg till träningen men sen hittade jag ingen styrka eller gnista i åkningen. Tappade fokus ibland och kunde inte få till tekniken, var till å med dålig på att ligga på rulle. Hur kass är man då, fasen Hanna.
MEN!
What doesn't kill you... Och träningen är perfekt på denna för mig äckligt jobbiga nivån, det är så det ska va! Ge mig några veckor så kommer jag vara grym med denna fina peppning och en så proffsig grupp killar och tjej.
Försäsongs smekmånaden är för evigt över och nu är det fan allvar. Allvar i att skärpa sig big time, maxa träningen utanför klubben, fixa kosten och återhämtningen, lära sig tekniken. Detta är ingen lek. Sluta larva mig nu och börja trampa på riktigt. Sluta vara bromskloss i klungan.

Gänget var riktigt vassa idag, där fanns det sprätt i benen! Vi körde belgisk klunga i motvind i ca 30 km (gpsens batteri dog i första backen så jag vet inte säkert) och efter en samling med coachande från Tomas rullade det väldigt snyggt! Läckert helt enkelt. Koncentrationen var på topp för det var knäpptyst i klungan, haha!
På vägen hem kördes det lagtempo och vissa sugna fick sträcka ut lite extra.

När jag tillslut kommit hem och svurit en stund, tagit en dusch och en Ipren mot mens- och huvudvärken, käkat middag som ett svullo, fått frossan att gå över, hinkat i mig vätska och legat med benen i högläge och varit en allmänt sympatisk person kom glädjen över att jag klarat mig hem och över att det kommer fler måndagar att ta revansch på och då såg jag till och med så här fräsch och sprudlande ut!

God natt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar